Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Sancta Lucia...

Publicerad 2008-12-13 07:17:08 i Helgdagar,

Lucia

Idag är det lördag den 13é december och Luciadagen. Det blir inte mycket lussefirande för mig. Förutom lite mys på jobbet såklart, för jag jobbar heeela helgen. Men det blir lite av en repris från förra helgens pyssel på jobbet, för vi ska göra pepparkakshus där idag:) Jag köpte två stycken hus och en stor påse godis, så de får dela upp sig i lag och göra husen fina. Det ska bli riktigt mysigt! Hoppas ni alla får en riktigt trevlig Luciadag:)

När arbetspasset började närma sig slutet, fick jag ett sms från Fröken M. Hon och Mr R ville vi skulle komma över på Glögg en sväng på kvällen. Sagt och gjort, vi åkte ut till Billdal en liten sväng och hälsade på. Riktigt mysigt hade de pyntat med gran och annat:)

Här ser ni lite av pysslet som Fröken M gjort inför julen:)

 
Krans 1 inomhus                                       Krans 2 ytterdörren

 
Hjärta i julgranen                                       Fint i fönstret

(¯`°•.¸ Cattis ¸.•°´¯)

Kommentarer

Postat av: Mr T

Publicerad 2008-12-13 13:47:51

Vi kan ju gå lussetåg för varandra ikväll. Jag kan dock inte sjunga så det överlåter jag till dig=)

puss puss

Postat av: Mia

Publicerad 2008-12-15 14:46:29

Hihi ja man tackar för att mina fina kransar blivit publicerade på din ärade blogg =)



Något som jag själv är stolt över är den dekorerade amaryllisen och självklart julegrana!Men de är inte med här.



Det är inte lätt att se var det är i den vita vasen men det är faktiskt små vita änglar och snögubbar i granriset ;-)



God Jul plumpsan!

Kram Mia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela