Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Första advent...

Publicerad 2008-11-30 12:45:33 i Helgdagar,


Tänk att nu är det första advent...
Tycker det är riktigt mysigt att få tända första ljuset i ljusstaken.
Vi är uppe i Värmland för att få bilen fixad bilen och gud va skönt att den är klar nu! Gott att slippa ta tåget eller bussen när vi ska hem igen, bara kunna åka precis när man vill. I eftermiddag innan vi börjar dra oss hemåt ska vi käka lite mat hemma på Björkåsen. Tänkte passa på att gå ut i skogen och plocka av den där bulliga lavan att ha i adventsstaken när vi är här också.
Hoppas ni alla får en riktigt mysig första advent:)

Klockan är ca. 21.30 Nu har vi varit hemma ca 30 minuter och jag har packat upp mina saker. Men det första jag gjorde när vi kom hem var faktiskt att fixa i ordning adventsljusstaken med mossan:) Mamma plockade åt mig så jag behövde inte göra det själv. Det var ganska skönt att slippa det nu när ja har sån hosta.
Vi käkade mat innan vi åkte hemåt. Mamma bjöd på fläskfilé, både rökt och vanlig, potatisgratäng, kantarellstuvning, sås och tomater med lök. Det var riktigt gott och jag åt nog lite mer än vad jag borde;)
Men nu ska ja hoppa in i duschen och sen krypa ner i sängen, för jag är jättetrött.
Sov Gott:)

(¯`°•.¸ Cattis ¸.•°´¯)

Kommentarer

Postat av: Leloo

Publicerad 2008-11-30 13:36:35

mm mysigt med första advent eller hur =)

Jag o leo har verkligen haft en pysel & bak helg.

Fin dörsta advents bil du hittade fööresten hihi ;)

Kör försiktigt hem!

KRAM!!

Postat av: Leloo

Publicerad 2008-11-30 13:37:20

haha stavfel som vanligt...

ska stå fin första adventsbild o inget annat HAHA!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela