Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Peter Rabbit and the tales of Beatrix Potter

Publicerad 2008-11-01 07:43:45 i Allmänt,

Någon som känner igen denna film? Det är faktiskt en balett och jag gillade den väldigt mycket när jag var liten. Den visades alltid runt jul/nyår någon gång. Alla är utklädda till djur och allt var så fint. Det är vad jag minns iaf. Har dock inte sett den på många många år. Skulle gärna vilja se den filmen igen, men man förändras ju och det är inte alls säkert att jag gillar den lika mycket idag;)



Music
John Lanchbery
Choreography Frederick Ashton
Staged by Anthony Dowell & Christopher Carr
Designs Christine Edzard in collaboration with Catherine Goodley
Masks Rostislav Doboujinsky
Lighting Mark Jonathan


The Orchestra of the Royal Ballet Sinfonia
Conductor Paul Murphy

Johnny Town-mouse, Mrs. Tittlemouse, Mrs. Tiggy-winkle, Jemima Puddle-duck, Fox, Pigling Bland, Pig-wig, Mrs Pettitoes, Mr Jeremy Fisher, Tom Thumb, Hunca Munca, Peter Rabbit, Squirrel Nutkin, four mice, five pigs and four squirrels
Danced by members of the Royal Ballet
with
Eight country mice
Danced by Junior Associates of the Royal Ballet School

Beatrix Potter har även målat och ritat många fina bilder. Här ser ni några av karaktärernasom blev grunden för baletten:)


beatrix potter mural mrs rabbit

(¯`°•.¸ Cattis ¸.•°´¯)

Kommentarer

Postat av: Leloo

Publicerad 2008-11-01 18:59:03

mm jag kommer ihåg den o jag tyckte faktiskt inte om den hehe.. =) Den var såå tråkig..

Postat av: Mia

Publicerad 2008-11-13 12:50:28

NIIINER! jag vill se igen! Massa niner ju ;-) Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela