Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Reklam reklam reklam..

Publicerad 2008-11-07 13:09:50 i Miljö,

Vilken miljöbov!

När man har en lapp på dörren där det står: Ingen reklam tack.  Ska man då behöva få reklam ändå??? Nu vet jag inte riktigt hur många brev från postkodslotteriet vi fått i brevlådan. Men det är ett ganska stort antal. Fattar de inte att man inte är intresserad om man inte svarat på de första 30 utskicken? Varför fortsätta att skicka ut reklam då? Det står ju faktiskt på min dörr att ja inte vill ha reklam!!!!

Se även på Ellos. Visst, jag har väl någon gång beställt en katalog eller så. Men att man sen ska få massor med utskick som dessutom är samma. Den sista månaden har jag fått iallafall 2 likadana utskick från dom. Vilket jag inte beställt och vilka jag anser vara reklam. Som jag återigen inte vill ha! Det står ju på min dörr!!!

Så mycket onödig miljöförstöring man blir påtvingad fast man igentligen inte vill ha. Vi källsorterar alla sopor hemma och har dessutom börjat kompostera våra köksavfall.

Och varför ha kuvert på alla räkningar? Spara in på miljön där också. Någon annan kan ju se räkningen och känna sig suge på att betala om man skippar kuverten haha ;) (det var väl den smartase idén idag).
Nejdå vi har faktiskt nästan alla räkningar på autogiro så vi slipper både kuvert och arbetet med att betala:)

(¯`°•.¸ Cattis ¸.•°´¯)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-08 12:13:58

Håller med. Ja hatar reklam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela