Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Vinden viner...

Publicerad 2008-11-20 08:05:19 i Miljö,

När man bor i Göteborg så är det ganska smart att skaffa sig ett vindtätt regnställ. Vad jag kan förstå så verkar det vara många nyinflyttade i stan just nu. För jag har aldrig sett så många trasiga paraplyn förrut! Var och varannan papperskorg man går förbi är fullproppad med paraplyn. Borde man inte fatta att det inte funkar i detta blåsväder? Tja... Det måste ju vara nyinflyttade som inte vet att det brukar blåsa ganska mycket här;) eller? Synd bara för miljön att det blir massa extra skräp som slängs överallt.

Nu är jag inne på vindkraft igen.. Man skulle allt börja göra något för att ta till vara vinden här, samtidigt som man gör en liten insats för miljön. Ska bara fundera ut vad jag kan och ska göra först...


Några axplock av vad jag såg på väg till jobbet.
Lite synd att jag inte hade kameran med igår, för då var det helt galet många paraplyn i varenda papperskorg.



Lite roligt var det också att jag gick förbi en sån passande reklamskylt på vägen. Mary Poppins visas nu på Göteborgs operan, så dessa skyltar ser man lite här och där. Tyckte den passade ihop med alla andra paraplyn ja såg på vägen;)



(¯`°•.¸ Cattis ¸.•°´¯)

Kommentarer

Postat av: Mr T

Publicerad 2008-11-21 19:59:24

När du ändå fastnar i ditt pyssel imellanåt så kan du kanske göra små vindmöllor av trasiga paraplyn. (ångrar mig redan här när jag inser att hela lgh kommer bli full av skräp..)

Det borde iaf funka bra som ett litet vindkraftverk. Ungefär som när man byggde drakar när man var liten. Du har ju en gammal cykel med, du ta dreven därifrån och koppla ihop det med en liten motor så får du ut el sen, eller till en pump som pumpar lagom med vatten så vi inte behöver vattna blommorna själva=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela