Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Julängel

Publicerad 2008-10-04 13:41:08 i Pyssel,

Jag blev så glad när jag hittade detta recept.
Precis såna änglar gjorde min faster när jag var liten, så detta är lite nostalgi för mig:)


Du behöver:

  • 5 dl Florsocker
  • 1 äggvita
  • 2-3 droppar ättiksprit
  • Spritspåse
  • Bakplåtspapper
  • Bokmärken
  • Silver eller guldtråd

Gör så här:


1. Blanda ihop kristyren till en tjock smet (florsocker, äggvita och ättiksprit).

2. Klipp tråden till ca 10 cm och knyt en ögla. Lägg på bakplåtspappret. 

3. Fyll en spritspåse med kristyrsmeten.

4. Spritsa ut medaljonger, ca 5 cm i diameter (över knuten på trådarna).

5. Obs! Se till att tråden fäster i kristyren så att den sitter stadigt.

6. Tryck fast ett bokmärke försiktigt i varje medaljong och spritsa sedan ev. en ram runt om.

7. Låt torka minst ett dygn eller tills kristyren är hård. 


Nu har du en jättefin julgransprydnad! 


Tips!
Gör en spritsstrut av bakplåtspapper och tejp. Klipp ett litet hål i struten.



tree_decor_angel_dansukker.com.jpg

Foto: dansukker.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela