Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Napoleonbakelse

Publicerad 2008-10-25 07:32:27 i Nöjen,


Har du någon favvis bland alla goda bakelser som är så goda men ack så onyttiga? Onyttigt för hjärtat men gott för själen;) Själv är jag ganska säker på min favvis som är Napoleonbakelsen, den har varit en favorit i många år fast det blir ju inte ofta jag äter den dock.
Kom att tänka på bakelser då Mr T och jag var hos några goda vänner igår Fredag. De bjöd på fläskfile och Hasselbackspotatis med en underbar Cheesecake till efterrätt, ojoj va mätt man blev men guud så gott det var. Cheesecake är också lite av en favvis men tycker nog det räknas in bland mjuka kakor mer än bakelse hmm eller?... Jag fick receptet så nu ska här göras Cheesecake hemma mmm gott:)
Tack E och H för en mycket trevlig kväll!

(¯`°•.¸ Cattis ¸.•°´¯)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela