Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Persilja

Publicerad 2009-04-08 15:01:08 i Hemmet,

Jag är ledig idag och har roat mig med att plantera lite persilja i en kruka. Fröna plockade jag själv förra året. Eftersom vi inte får flytta in förrän i Augusti så får vi nöja oss med att plantera i krukor till dess. Jag tror att det kommer bli ganska många krukor;) Olika kryddväxtre, tomater, paprika med mera. Än så länge står den i köksfönstret, men vi får nog flytta planteringarna till Mr Ts brors hus eller ställa dem hos mamma tills vi kan ställa dem vid vårt alldeles egna hus:) Guud va ja längtar till Augusti...

Men nu måste jag ta tag i städandet lite också, för ikväll kommer Fröken L hit en sväng och det bara måste städas innan!




Cattis.....

Kommentarer

Postat av: Lindelou

Publicerad 2009-04-28 10:27:26

Så fick jag göra när vi blev med hus:-) Hinkar med tomater. Jag har fem sex sorters peppar jag kan dela med mig av. Ska skolas om igår;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela