Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Vårt hus!!!

Publicerad 2009-04-07 23:26:56 i Hemmet,

I fredags var pulsen hög. Vi hade fått lånelöfte och budade på ett hus. Framåt eftermiddagen fick vi det slutliga beskedet. Vi hade vunnit!!! Vi ska verkligen bli husägare. Allt har verkligen gått jättefort. Igentligen hade vi tänkt spara lite mer pengar först och inte köpa hus förrän om något år eller så. Kanske när jag fått jobb i Kristinehamn. Men nu blev just "det" huset till salu, så vi var bara tvugna att ha det. Besiktningsmannen kollar huset på skärtorsdagen och sen skrivs kontrakt förmodligen på måndagen efter.

Idag har jag berättat för min chef att vi köpt hus och att jag så småning om kommer att dra mig iväg uppåt mot de Värmländska skogarna igen. Det var jobbigt, för jag älskar mitt jobb och hade helst velat ta med mig jobbet och allt folk man arbetar med i flytten. Men det går ju tyvärr inte. Nu är det ju så att jag inte har ngt jobb i Kristinehamn än. Jag kommer att söka, söka och söka så mycket det bara går. Tror dock att det kommer att bli lite svårt i dessa tider. Vi tar en dag i taget och hoppas att det snart löser sig på ett eller annat sätt. Kommer iallafall bo kvar här i Götet ett tag till och försöka få ngt jobb däruppe. Hur det än blir så kommer vi att klara oss bra enligt vår kalkyl som Mr T har knåpat ihop och det är ju inte inflytt förrän i augusti:)

Jag kommer lägga ut bilder på huset så småning om. Men tänkte jag skulle vänta till kontraktet är skrivet iaf;) Men ååå sååå skönt att gå ut i sin egna trädgård och dricka morgonkaffe, samtidigt som man hör fåglarna kvittra. Vårt alldeles egna hus, trädgård, lada, stall, verkstad, hönshus, fårhus och 2 häktar mark hihi...

Kommentarer

Postat av: Agge

Publicerad 2009-04-09 16:14:36

Grattis! Vad kul! Kommer och hälsar på när jag är i Kristinehamn :-)

Postat av: Mr T

Publicerad 2009-04-15 23:20:20

Kan knappt fatta att det är sant... så otroligt konstigt det känns, men skönt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela