Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Första advent...missad...

Publicerad 2009-12-03 08:24:31 i Blandat,

 Den första advent missade jag. Kom på att det var advent sent på kvällen, precis innan jag skulle gå hem från jobbet. Känns lite konstigt när man några bara några dagar innan advent hittar blommor ute i rabatterna. Men helgen innan advent pyntade jag i huset, så Mr T har haft det adventsfint hemma iaf;) Mr T´s farmor hjälpte till att putsa fönster och min mamma hjälpte till med stakar och stjärnor. Jag var ute i skogen och plockade Tall och Lingonris för att pynta lite med. Fyllde några Höganäskrukor med tallris och pynt. Sen gjorde jag en Lingonriskrans med röda band till ytterdörren.



Full fart var det sist jag var hemma i huset! Men jag blev ganska nöjd:) Flera flyttkartonger fick jag bort också. Nu var det bara resten kvar...phu.... Det tar tid att fixa och trixa med alla saker som ska göras.

   
På toan nere                                                 I matsalen

  
I vardagsrummet                                 I hallen vid balkongen uppe

Men idag så åker jag tillbaka igen, för att göra ett till ryck och mysa hemma i huset den andre advent:) Vi ska fixa en adventsgran att ha utanför huset också. Så det blir till att sätta på sig tjocka kläder och ge sig ut i skogen med yxan, kanske fuskar och tar med en såg;). Sen stannar jag tills på måndag eftermiddag, så det blir några dagar denna gång också. Kanske blir det en tur till Karlskoga för att kolla lite Hockey på fredag också:)

Cattis....

Kommentarer

Postat av: Mr T

Publicerad 2009-12-03 15:29:20

Det var tur att du kom på att det var advent i söndags. Annars hade jag missat att tända ljuset. Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela