Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Hemma igen...

Publicerad 2009-05-11 22:59:10 i Blandat,

 Så var man hemma i Göteborg igen, hemma från en go helg hemma i Kristinehamn. Hemma hemma... Vart är igentligen hemma? Det känns lite konstigt att bo på två ställen men det funkar faktiskt ganska bra. När man har saker på båda ställen så man slipper känna att man bor i en resväska i alla fall. Det är dock trist att inte träffa Mr T på vardagarna, men det är bara en period just nu. Snart kommer vi bo ihop igen, hoppas bara att man får jobb uppe i Värmland. Vilket tyvärr verkar svårt just nu. Jaja, det är ändå bara en av alla perioder här i livet.

Vi hade en liten reunion i helgen också, vi var ett gäng med gamla tjejkompisar som träffades och käkade och sen gick ut. Riktigt kul var det. Jag hade mina nya ursnygga gröna lackpumps på mig och en svart klänning med ett grönt bälte högt uppe i midjan:) Fick lite smått skoskav eftersom det var första gången jag använde dem. Men det var det värt, för de är ju bara sååå snygga!

Sen har jag skrapat, skrapat och skrapat färg på ett gammalt klappbort som vi fick av mamma. Det är ett underbart litet bord som kommer att bli så fint uppe i huset sen. Hann dock inte skrapa klart riktigt allt. Så resten av skrapningen och målningen får jag ta nästa gång jag åker upp dit. Kommer nog också att plantera lite blommor och annat roligt i några stora utekrukor jag har. Då är det bara att flytta med dem i Augusti när vi får tillgång till huset. Kan vara kul att ha lite sånt i trädgården då.

Nä nu är det dax att fixa iordning saker för morgondagens jobb och skola. Sen är det sängen som gäller.

Natti natti...

Cattis.....

Kommentarer

Postat av: Leloo

Publicerad 2009-05-25 22:40:08

Mmmm låter underbaart !



KRam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela