Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Dax att åka igen...

Publicerad 2009-11-02 09:48:54 i Blandat,

 Så har dagen för avfärd kommit igen. Dax att åka tillbaka till Göteborg och jobbet. Tror att himlen gråter lite smått, för det reganr ute;-) Men om tre veckor igen så kommer jag tillbaka igen:)

I Fredags var jag åter igen till IKEA i Karlstad. Vet inte vad som hände sist jag var där... Skulle köpa två dörrar till ett skåp och tog på något konstigt sätt förgivet att det låg två i varje förpackning. Vilket det självklart inte gjorde, visade det sig när jag kom hem. Så det fick helt enkelt bli en extra sväng dit. Det gjorde faktiskt inte så mycket. För jag passade på att ta en tur till Grums och hälsa på Fröken S och hennes lilla dotter Fröken E också. Det var kul att få se hur de bor. De har utsikt över Vänern från flera håll, jättemysigt och trevligt hus:)

Mr T´s far, Mr S-G kom hit från Panama i Fredags kväll. Så det blev söndagsmiddag hos deras farmor/mamma, alla bröderna var med, det var mycket trevligt. Mr S-G ska stanna till på onsdag natt då han åkter tillbaka till Panama igen. Kul att han kom hit, för det var mycket längesedan vi såg honom. Jag tror att alla bröderna var mycket mycket glada över att få se sin pappa. Nästa resa hit för både Mr S-G och hans fru blir förmodligen någon gång i februari/mars.

I Lördags bar det iväg på Halloweenfest. Fröken A kom hit lite innan och vi sminkade och klädde oss tillsammans innan vi gick. Se så fina vi blev! Jag vann pris för bästa klädseln:)

Nej, nu ska jag gå och släppa ut hönsen och se hur många ägg det blivit idag. Det brukar bara bli runt tre stycken om dagen nu när det är höst och kallt. Tur vi har en liten uteplats med tak för dom stackarna nu när det regnar;)Se va stilig han börjar bli vår lille gråa tupp! Snart är han en fullvuxen kille och slipper kanske då allt kacklande från det högsta hönset, den svarta hönabönan:)



(fler bilder kommer snart)

Cattis....

Kommentarer

Postat av: Lindelou

Publicerad 2009-11-04 08:26:57

Åhh,vad fina!

Postat av: Cattis

Publicerad 2009-11-04 12:57:36

Ja visst är de! Kul med lite blandade färger på äggen också:)

Postat av: Mr T

Publicerad 2009-11-05 20:30:52

Det dröjer inga 3 veckor den här gången, jag kommer ju ner och kidnappar dig till veckan=)

puss puss

Postat av: Cattis

Publicerad 2009-11-06 09:56:06

Ja:) Det känns bra att bli lite kidnappad av dig:) Pussen!

Postat av: Anna

Publicerad 2009-12-08 19:15:36

Ja visst var vi fina! Du är den där fina tjocka vita som ser värpfärdig ut, jag och nån annan tjej sneglar avundsjukt, sen har vi ju la familia med Tony i spetsen-stolt som en tupp bredvid dig;-) Men vem var den där mörka snyggingen? Den såg jag aldrig...Kul att du har olika färger på äggen, men det blir nog en liten röd ändå;-) Kraaam!!!

Postat av: Cattis

Publicerad 2009-12-08 19:21:36

Söt du äääär!!! Haha

Postat av: Mr T

Publicerad 2009-12-08 21:46:45

Ja, tur att jag har lite indianblod i släkten så det blir nog lite rött. Coolt med en blond indianpöjk=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela