Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Trevligt besök!

Publicerad 2010-02-02 12:01:28 i Allmänt,

 Igår måndag föll snön tungt ner från himlen igen, det är vitt, vitt och åter vitt överallt. Men jag tycker att det är sååå vackert:) Vi var några stycken som hade tänkt att grilla här ute på gården. Men på grund av förkylningar, snö och blåst blev vi inte så många. Men Fröken C och Fröken M var tappra och tog sig hit med sina barn:) De var här i flera timmar och vi hade mycket att prata om. Det var jättekul, Fröken M har jag inte träffat på många många år. Vi var dock inte ute utan höll oss inne i värmen och barnen lekte och kollade på film medan vi satt i köket och pladdrade:) Vi bestämde att det får bli lite tätare träffar framöver:) Det blir ju lite lättare nu när jag flyttar hem till byn igen. Tack båda två för en riktigt mysig dag!!!

När Mr T kom hem efter jobbet gick vi båda ut för att ta reda på snön. Han satte sig i Nuffe (Traktorn) och jag tog snöslungan. Sen satte vi fart med snöröjningen, men det går faktiskt ganska fort när man är två och har såna bra hjälpmedel. Roligare blir det också att jobba när man inte gör det helt själv:) Så nu är det lätt att ta sig fram och snyggt ser det ut på gården, mycket skönt.

 
Mr T fick sätta sig i Nuffe och ploga för att vi skulle kunna komma fram.
Själv körde jag snöslungan:)

Idag tror jag att jag ska göra lite matlådor att fylla frysen med. Jag ska också plocka upp ännu lite fler kartonger från flytten. Phu, de tar aldrig slut! Det kommer nog att behöva göras en stor, stor rensning av saker när allt är på sin plats. Hoppas det finns någon som behöver lite saker då. För jag har otroligt svårt att slänga sånt det inte är fel på och det kommer nog bli en hel del haha.

Cattis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela