Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Typiskt Värmländskt

Publicerad 2010-01-27 18:12:34 i Allmänt,

 Hackkorv är ju något typiskt Värmländskt. Tänk att något som innehåller och ser ut så här kan vara så gott! Käkade detta igår och har nog inte ätit det sen jag flyttade från Kristinehamn för snart 10 år sedan! Det finns till och med något som heter: Sällskapet Hackkorvens Vänner!!! Lite halvtokigt faktiskt. Men de är faktiskt seriösa.

http://www.hackkorven.se/



Inatt är jag ensam hemma i huset för första gången. Mr T är i Uppsala på kurs och kommer tillbaka i morgon. Hoppas vägarna är ok när han ska åka hem. Just nu snöar det för fullt och har gjort i flera timmar. Jag måste lära mig att köra Nuffe (vår traktor) så jag kan ploga när han inte är hemma. Annars blir det igensnöat här;) Men vackert är det när den vita snön hänger tungt på träd och buskar:)

 



Snön har lagt sig som ett tjockt täcke över det mesta på gården nu:)

Cattis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela