Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Dax att flytta

Publicerad 2010-05-22 23:29:04 i Gården,

 Nu är det dax för våra små kycklingbäbisar att flytta ut till stallet. Mr T och hans bror Mr E (som bor hos oss i helgen) fixar detta. Det börjar bli väldigt dammigt överallt i vardagsrummet när de små liven sprätter spån. Så ca 2 veckor gamla får de vara ute på gräsmattan för första gången. Daggmask var tydligen en stor favvis i matväg:)


De flesta har fått riktiga fjädrar och ändrat färg


Sen har vi testat något som konstigt nog kändes lite smått jobbigt för mig. Vi har testat nappflaskan. Eftersom jag ska jobba i sommar måste jag pumpa bröstmjölk så Mr T kan ge vår lille Ville mat i sommar. Det fanns en liten rädsla att han inte skulle ta bröstet efteråt. Men han åt gladeligen mat ut flaskan och tog även bröstet, phu... Skönt att det funkade. Här är första gången Ville äter ur nappflaskan:)


Pappa matar Ville första gången

För övrigt har det varit en varm och go dag med lite trädgårdspyssel. Dagens projekt var rosenhäcken. Aj vad jag är sönderriven på armarna! Men nu är rabatten nyrensad och buskarna nyklippta, det känns skönt. Mr T fällde några träd, klippte gräs och vi städade inne efter kycklingarna. Sen kom min kusin med sina tre barn och hälsade på en  sväng:)

Sen något vi inte får glömma! Ville fyller 10 veckor idag:) Grattis Ville!!!

Cattis...

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-05-24 12:29:17

Vilken duktig pojk ni har!!!

Det har han fått av moster hi hi. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela