Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Liljekonvaljer och Rabarber

Publicerad 2010-05-18 23:29:18 i Gården,

 Tänk vad spännande det är att se allt som dyker upp i trädgården! I dungen bakom huset upptäckte jag nyss att det växer massor med Liljekonvaljer. En av mina favvisar, som jag försökt plocka varje år till morsdag åt min kära mor. När jag varit hemma då alltså. Det kommer att bli så vackert när knopparna slår ut!


Liljekonvalljer i dungen bakom huset

Sen har jag nu skördat Rabarber för första gången i år. Hämtade en planta hos systra mi som vi ska plantera på något bra ställe:) Undra om man ska göra sig en Paj eller lite Kräm av detta hmmm...


Första raberbern skördad

Cattis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela