Cattis!

Lite om miljö, resor, pyssel, hem, fritid och andra små saker som förgyller vardagen:)

Vårarbete

Publicerad 2010-05-11 22:19:06 i Gården,

 Nu är våren här på riktigt och arbetet på gården är i full gång. Det ska fällas träd i dungen, lite är redan fällt. Sen ska det kapas och huggas, Mr T har redan börjat med det slitet. Jag hjälper till så gott jag kan att "städa" i dungen. Men han får sköta motorsågen än så länge. Det ska planeras och planteras blommor, buskar och träd. Den uppgiften har jag gett mig in på. Jag skulle fått Iris av en god vän, men när jag var där och hälsade på så glömde vi helt bort det. Sen sa min syster att hon hade massor som det bara var att ta av, så dit var jag idag och grävde upp två tuvor. Jag planterade dem vid dammen och längtar nu efter att de ska börja blomma. Men nu grävs gropar för fulla muggar, för vi har planerat en liten bärträdgård bredvid vår lilla fotbollsplan. Jag tror att det kommer bli riktigt bra när det är färdigt. Mycket mer finnas och ska göras, men vi tar en sak i taget. För vi har ju vår lilla guldklimp Ville att tänka på nu också:)


Liten del av träden i dungen är nu på plats och färdiga att kapas och klyvas.


Iris planterat på ena sidan...


Iris planterat på andra sidan...

Cattis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela